رواية انتقام عاجز الفصل العاشر 10 بقلم نور شريف


 رواية انتقام عاجز الفصل العاشر 10 بقلم نور شريف


البارت العاشر

انتقام عاجز


شدها قاسم جوه الاوضة بتوتر :_

مفيش حاجة يا مراة عمي ولا كان سمعتي حاجة انا هحل الحوار كله، وفريدة بخير...


زقته ابتسام بعصبية وبسرعة ضربت ايمان كف علي وشها... عايزه تسق*طي بنتي يا مرا يا خرفانه، مش هيحصل طول ما انا عايشة..


مسك قاسم ايديها بقوة :امي خط احمر سامعه؟؟


سبتهم ابتسام ونزلت تحت ووشها احمر من الي سمعته :-احنا لازم نمشي من البيت لازم بنتي في خطر كل الي في بيكرها وعايز يسق*طها..


فجاة دخل عثمان بهيبة وهو ماسك ايد فريدة و زهرة..


جريت ابتسام بقلق :مالك يا عثمان في اي مش علي بعضك..


نزل قاسم وامه بمكر :تميم عاش ولا مات؟؟


دخل تميم وهو بيبص لي الكل بتوتر :

عن اذنكم انا عايز ارتاح.. فريدة عايز اطلع فوق!!


رد عثمان بعصبية :-

انت نسيت ولا اي الشهرين دول فريدة قاعده معايا مفيش مساعدة كدا كدا هطلقها....


قعدت فريدة بحزن :اكيد سمعت بابا قال اي يا تميم..


ابتسم قاسم جواه :تميم عمل زي ما قولتله بظبط باع حبه مقابل شوية ورق غبي!!


سنده محمد وطلعه اوضته وقعد جمبه بحزن :_

انت ولدي وهقولك نصيحة تعمل بيها.. انا عارف انك رميت نفسك عشان الصفقة تتم وان زهرة وفريدة محدش يفتكر حاجة.. وان قاسم لعب في دماغك او هددك بحاجة.. حاول تصلح الي بينك وبينها قبل ما تضيع منك؟


نفخ تميم بهدوء:_


هددني ان لو مطلقتهاش هيس*قط الي في بطنها وانه هيخليني مشلو*ل مش بتحرك نايم في السرير بس انا عايز اقولك علي سر يا ابوي و ده محدش يعرف ان بقيت بمشي..


فتح محمد عنيه بصدمة :انت بقيت بتمشي؟؟


وقف تميم و ركبه بتتهزز وبيحاول يقف قال بفرحة :

انا اتعفيت ياريت يا ابوي يكون سر بنا عشان اقدر ارجع حقي من قاسم وابعد عن الشغل الحر*ام، انت عارف ان قاسم غدار وقول لي عمي عثمان يبعد عن الشغل لان زهرة شغاله مع ظابط وهي مش بتحب قاسم هي داخله الدار عشان تقبض عليه!!









ده اخوك يا تميم؟؟


لا يا ابوي اخوي مخفش عليا، كان سبب ان اكون مشلول هو السبب من يوم ما اتجوزت فريدة..


خبطت زهرة علي الباب بتوتر :السلام عليكم ازيك يا عمي.. مراة عمي عايزة تقبلك ضروري '


ابتسم محمد ونزل الاوضه بتاعته..


زهرة بتوتر :تميم ينفع اتكلم معاك؟


اه قولي يا زهرة محتاجة اي.


فريدة بتحبك ومحصلش حاجة بينها وبين قاسم، قاسم مش بيحب غير نفسه وبس وعايز يولع في البيت..


نفخ تميم بتمثيل :هتعملي نفسك بتحبيني عن اخوي، احنا اخوات يا زهرة..


بصت زهرة علي الباب شافت خيال حد ابتسمت وفهمت تميم :تمام انا هخرج تصبح على خير..


بتخرج زهرة من الباب بيشدها قاسم من شعرها علي اوضته وسط صريخ زهرة بوجع :شعريي يا قاسمم ابعد عني انا عملت اي.


بقا انا عايز اولع في البيت حريقة يا حرباية؟؟


زقها قاسم جوه الاوضه وقفل الباب بلمفتاح خلع الحز"ام بمكر وعروقة بارزه :انا هق*طع لسانك ده واصل عشان اي حاجة تسمعيها متوصلش لحد عاد...


صرخت زهرة وابتمست بشجاعة :تعالا يا روح امك، انت فاكر يراجل انت الشويه الي عملتهم دول هخاف منك وان هموت عليك لا ده انا بكرهكك..


انت عارف انت خا*طف مين يا قاسم؟؟


قاسم بستغراب:انا اخط*ف


انت قتا*ل انت جبروت انت حابس حبيبي ومش لاقيه ليه اثر حتي مش مات..مش مريح قلبي انا مش بحبك انا هندمك علي كل دمعه نزلت مني بقهرر :-


انتي مين وعايزه اي وحبيبك مين فين زهرة مراتي..


انا مش زهرة المجنونة الي كنت فاكر هتجوزها لي تميم لا انا مش هي؟









رجع قاسم بتوتر :فين زهرة مراتي..


قربت زهرة منه وضربته كف علي وشه ودموعها نازله بقهر :انس صحبك الي غدارت بيه يبقي حبيبي الي وجعت امه عليه ووجعتني انا عليه يا قاسم..


رجع قاسم بذكره وافتكر انس قال بتوتر :-


معرفش حد بي الاسم ده؟؟


انا هدمرك يا قاسم هدمرككككك..


فتح قاسم الباب ونزل تحت بخوف وتوتر :كيف فين زهرة بنت الحاج عبدالله مين الي فوق دي مش مراتي ابدا..


بتقف ايمان علي السلم بمكر وبتحط زيت علي السلم وبتبتسم بمكر :اكده هاخد حقي بالتار يا ابتسام..


بيشوفها عثمان بيجري عليها بعصبية :


انتي عايزه اي يا مرا يا خرفانة انتي وبسرعة بتزقه ايمان من علي السلم....


بيصرخ عثمان اثار وقوعه من علي السلم الحقيني يا ابتسام.. بتخرج فريدة وقاسم وزهرة وكله علي صريخة...


حسبيي يا فريدةةة السلممممممم


فريدة بخوف :بابااااا


يتبععععععععععععععععععععععع



انتقام عاجز

بقلمي نور شريف


           الفصل الحادي عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×